Gæðingafimi-webinaari 20.2.2021

14.2.2021

Gæðingafimi on suhteellisen tuore, Islannissa (ennen kaikkea hevoskorkeakoulu Hólarin piirissä) kehitetty kilpailulaji, ”askellajihevosen kouluratsastuskilpailu”. Gæðingur-ilmaus tarkoittaa taitavasti ja harmonisesti esitettyä hyvin treenattua askellajihevosta, jolla on hyvä eteenpäinpyrkimys ja joka liikkuu näyttävästi.

Gæðingafimissä on keskeistä näyttää mahdollisimman saumaton yhteistyö ratsunsa kanssa. Kilpailuohjelma kestää 3,5-4 minuuttia. Siihen tulee kuulua valitun tason vaatimusten mukainen määrä eri askellajeissa suoritettuja kuvioita. Tasolla 1 ohjelma on valmis, mutta ylemmillä tasoilla ratsastaja luo sen vaatimusten pohjalta itse, jolloin siihen voi kuulua esim. pohkeenväistöä käynnissä tai ravissa, avotaivutusta töltissä tms.

Etäluennon pitävä Fredrica Fagerlund on suomalainen, Islannissa nykyään elävä kilpa- ja ammattiratsastaja, joka on suorittanut ratsastuksenopettajan tutkinnon Hólarissa ja toiminut siellä myös opettajana. Gæðingafimi on hänen lempikilpailulajinsa ja hän on myös osallistunut lajin kehittämiseen.

Juuri uudistetut lajin säännöt löytyvät alkukielellä:

Webinaari on ilmainen Snöggurin jäsenille. Muille 10€.

Ilmoittautumiset pe 19.2. klo 15 mennessä snoggur1@gmail.com.

Linkki toimitetaan sähköpostiin.

Jos haluat tulla katsomaan vain Webinaarin onnistuu se maksamalla 10€
Snöggurin tilille FI68 5732 2620 1606 97  käyttämällä viitettä 2299.
Liitä ilmoittautumiseen kuva maksukuitista.